مسجدی فراتر از واقعیت

مسجدی فراتر از واقعیت

توضیحات مدیر

آرشیو ماهانه سایت

مدیر سایت حجّت نامه

پيوندها

شبکه هاي اجتماعي

پخش آنلاین اماکن مذهبی

پخش زنده حرم

مسجدی فراتر از واقعیت

کــرامــات مـــسـجـد جــمکــران ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث زیارت

 مسجد جمکران- امام زمان-ظهور

آنگاه امام فرمودند: هر که این دو رکعت نماز را در این مکان (مسجد جمکران) بخواند مانند آن است که دو رکعت نماز در کعبه خوانده باشد.

چون به راه افتادم، چند قدمی هنوز نرفته بودم که دوباره مرا باز خواندند و فرمودند:

زی در گله جعفر کاشانی است، آنرا خریداری کن و بدین مکان آور و آنرا بکش و بین بیماران انفاق کن، هر بیمار و مریضی که از گوشت آن بخورد، حق‌تعالی او را شفا دهد.

حسن بن مثله جمکرانی می‌گوید: من به خانه بازگشتم و تمام شب را در اندیشه بودم، تا اینکه نماز صبح را خوانده و به سراغ علی المنذ ر رفتم و ماجرای شب گذشته را برای او نقل کردم و با او به همان مکان شب گذشته رفتیم، و در آنجا زنجیرهایی را دیدیم که طبق فرموده امام حدود بنای مسجد را نشان می‌داد.
سپس به قم نزد سید ابوالحسن رضا رفتیم و چون به در خانه او رسیدیم، خادم او گفت: آیا تو از جمکران هستی؟ به او گفتم: بلی! خادم گفت: سید از سحر در انتظار تو است. آنگاه به درون خانه رفتیم و سید مرا گرامی داشت و گفت: ای حسن بن مثله من در خواب بودم که شخصی به من گفت:حسن بن مثله، از جمکران نزد تو می‌آید، هر چه او گوید، تصدیق کن و به قول او اعتماد نما، که سخن او سخن ماست و قول او را رد نکن.

از هنگام بیدار شدن تا این ساعت منتظر تو بودم، آنگاه من ماجرای شب گذشته را برای وی تعریف کردم، سید بلافاصله فرمود تا اسب‌ها را زین نهادند و بیرون آوردند و سوار شدیم، چون به نزدیک روستای جمکران رسیدیم، گله جعفر کاشانی را دیدیم، آن بز از پس همه گوسفندان می‌آمد، چون به میان گله رفتم، همینکه بز مرا دید به طرف من دوید، جعفر سوگند یاد کرد که این بز در گله من نبوده و تاکنون آنرا ندیده بودم، به هر حال آن بز را به محل مسجد آورده و آن را ذبح کرده و هر بیماری که گوشت آن تناول کرد، با عنایت خداوند تبارک و تعالی و حضرت بقیةالله ارواحنا فداه شفا یافت.

ابوالحسن رضا، حسن مسلم را احضار کرده و منافع زمین را از او گرفت و مسجد جمکران را بنا کرد و آن را با چوب پوشانید.

سپس زنجیرها و میخ‌ها را با خود به قم برد و در خانه خود گذاشت، هر بیمار و دردمندی که خود را به آن زنجیرها می‌مالید، خدا او را شفای عاجل[سریع] می‌فرمود، پس از فوت سید ابوالحسن، آن زنجیرها ناپدید شد و دیگر کسی آنها را ندید

بسیاری از شیعیان شب چهارشنبه از روزهای هفته و شب نیمه شعبان - تولد مهدی - از روزهای سال را به این مسجد می‌روند و اعمال آن را بجا می‌آورند. اعمال آن دو رکعت نماز تحیت مسجد است و دو رکعت نماز که به نماز امام زمان مشهور است به شیوه‌ای خاص بجای آورده می‌شود.

منابع:


نظرات شما عزیزان:

جامانده از قافله
ساعت10:43---31 شهريور 1396
سلام علیکم:
اللهک عجل لولیک الفرج

همسنگر گرامی: از اینکه می بینیم علیرغم تبلیغات منفی اجانب اینگونه جوانان ما به فعالیت ارزشی در فضای مجازی مشغولند ، بسیار خرسندیم.

موفقیت روزافزون شما را از خدای بزرگ مسئلت مینمائیم.

متشکریم
التماس دعا

پاسخ: با عرض سلام و احترام خدمت دوست عزیز از شما بسیار سپاس گزارم که مرا در این راه حمایت کردید ان شالله موفق باشید و امیدوارم بازهم به سایت بنده حقیر سر بزنید


منتظرآقا
ساعت10:38---31 شهريور 1396
خير، برکت، خرسندي، سلامت، خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.
از ته دل خوشحال ميشم به من به آدرس زير سر بزنيد.
پاسخ: سلام و احترام باسپاس فراوان بابت دیدگاهتان حتما بازدید خواهم کرد متشکرم


n
ساعت13:52---30 شهريور 1396
بسیار عالی بود
استفاده کامل را برد
لطفا به منم سر بزنید
پاسخ: با سلام از دیدگاهتان متشکرم حتما بازدید خواهم کرد با سپاس


miss_love
ساعت13:08---30 شهريور 1396
اميدوارم هميشه شاد باشين و سلامت
ممنون
خوشحال ميشم به منم سر بزنيد

maloosak.fr.nf
پاسخ: با عرض سلام از اینکه وب سایت بنده را برای بازدید انتخاب کردیدبسیار سپاس گزارم حتما بازدید خواهم کرد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: